21
Mar

Vpliv stresa na uspeh v šoli

Stres vpliva že na majhne otroke in lahko bistveno oblikuje potek kognitivnega, socialnega in čustvenega razvoja. Stres ovira in prizadene specifične učne sposobnosti otrok in vpliva na različna področja otrokovega življenja. Stres lahko »tiho«, neopazno sabotira uspeh v šoli.

Posledice stresa se še bolj opazno kažejo pri otrocih, ki živijo v pomanjkanju. Pogosto se stres pojavlja v težkih situacijah in pri vzgojno zanemarjenih otrocih. Raziskave kažejo, da stres zaradi pomanjkanja dodatno pripomore k slabšemu učnemu uspehu otroka. Vendar se tudi otroci iz bogatejših družin in premožnih okolij srečujejo s stresnimi situacijami, ki slabijo oz. negativno vplivajo na njihove sposobnosti za učenje. Z zmanjšanjem stresa bi zato lahko veliko šolarjev izboljšalo svoje počutje in kognitivne sposobnosti, in sicer tako, da bi se naučili sproščanja.

Stres je kot »strup« za posameznika ne glede na njegovo starost. Ko je posameznik pod stresom, se zdrami, njegovi medosebni odnosi se zamajejo, njegova pozornost pa je zmanjšana. Ko stres postane kroničen, uničuje naše zdravje. Fizično, čustveno in intelektualno nas stres lahko močno oslabi. Še bolj zahrbtna posledica stresa lahko povzroči poškodbe otrokovih možganov in s tem ovira razvoj sposobnosti kritičnega mišljenja. Številne raziskave kažejo, da stres vpliva na miselne sposobnosti in razvoj možganov v zgodnjem otroštvu in celo na razvoj v prenatalnem obdobju.

Vir:

Blair C. (september 2012). Stress relief can be the key to success in school. Scientific American. Http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=stress-relief-can-be-key-success-school.